Agentka FBI Nicole Bonnet prowadzi śledztwo w
sprawie Lalkarza, seryjnego mordercy, który w okresie od sierpnia
do grudnia 2007 działał na terenie Stanów Zjednoczonych. Ofiary swe
zabijał w specyficzny sposób i pozował na wzór marionetek,
pozostawiając przy każdej wizytówkę w postaci kukiełki ubranej w
strój z czasów Rewolucji Francuskiej. Kiedy wydaje się, że Lalkarz
zaniechał już swej działalności, do podobnego morderstwa dochodzi w
Paryżu. Nasza agentka udaje się tam, sprawdzić, czy rzeczywiście ma
do czynienia z kolejną ofiarą poszukiwanego przez nią psychopaty,
czy też ktoś postanowił się pod niego podszyć...
W drugiej części przygód Nicole (podobnie jak i w pierwszej)
funkcjonuje system podpowiedzi: lupka z prawej strony paska w dole
ekranu – pokazująca wszystkie aktywne obiekty i wyjścia z danej
lokacji. Pewne wskazówki można też uzyskać, kiedy próbuje się
przedwcześnie opuścić dane pomieszczenie czy odjechać aktualnym
środkiem lokomocji.
Na kursorze w kształcie myszki wyraźnie widać, jaką akcję możemy
wykonać, czy tylko obejrzeć dany przedmiot (oko z prawej strony
myszy, czyli klik PPM), czy też użyć go lub zabrać (dłoń z lewej
strony myszy, czyli klik LPM). Gromadzone znajdźki lądują w
ekwipunku (wyróżnione w tekście kolorem czerwonym), klikając na nie
PPM, otrzymujemy zbliżenie i niekiedy dodatkową informację,
klikając LPM – wyjmujemy je z inwentarza, a niekiedy otwieramy,
rozkładamy na części czy wyciągamy coś, co było w nich
schowane.
Tym razem Nicole dysponuje aparatem fotograficznym, którego
używa dość często, przynajmniej w kilku pierwszych rozdziałach
zabawy, natomiast mimo posiadania komórki – nie korzysta z niej w
ogóle.
Agentka prowadzi także notatnik, w którym znajdują się wszystkie
odbyte dialogi, krótki opis zdarzeń z każdego dnia przygody oraz
akta każdej z amerykańskich zbrodni Lalkarza (które miały miejsce
przed rozpoczęciem opowieści) i psychologiczny portret
mordercy.
Wszystkie te akcesoria, podobnie jak ekwipunek, umiejscowione są
na pasku w dole ekranu.
Dwukrotne kliknięcie LPM zmusi bohaterkę do biegu, pojedyncze
przewinie dialogi, wciśnięcie Esc pominie scenki przerywnikowe, by
wyjść z powiększenia przedmiotu w ekwipunku, trzeba kliknąć
dowolnym przyciskiem myszy obok tegoż zbliżenia.
Który z tajemniczych mężczyzn, jakich Nicole pozna podczas kilku
dni podróży po Europie, jest psychopatycznym mordercą... Jack
Dupree, Louis Carnot czy Marc Taine? A może żaden z nich...?